Hej då

hej då! nu åker jag till funäsdalen med mina kära vänner. skiiiiiiiiiidor. äntligen. så det blir inga uppdateringar över helgen. här är lite bilder från förra året.

Funäsdalen..

imorgon åker jag till funäsdalen med hela dansgruppen på kühlers. :D äntligen ska jag få åka lite skidor. var ett år sen sist. :P har inte börjat packa än så jag måste börja med det nu. sen ska jag ladda ner lite musik på Ipoden. sen måste jag plugga och duscha. mycket som ska bli gjort. igår satt jag uppe till halv tre och pluggade till religionsprovet jag hade idag. så jag var ganska så trött. åkte till kühlers med ellinor och eftersom dom har balett(som inte jag är med på) innan vi hade jazz så tänkte jag sitta utanför danssalen och plugga. men så la jag mig ner i soffan på kühlers och somnade. sov i en och en halv timma. så jävla skönt, men jag är fortfarande trött.

här har vi skidkläderna:
sen kommer jag ha min svarta hjälm,
mina blåvita skidor och mina svarta pjäxor. :P

Funäsdalen på torsdag!

japp då var de dags igen. Külers tar en liten weekendtripp till ramundberget/ funsdalen i helgen. Ska faktiskt bli riktigt kul! får vi hoppas. men som sagt så hatar jag att packa, för det tar verkligen 100 år för mig att göra de, och nu blir de ännu värre för nu måste jag tänka på att ha med mig så lite som möjligt eftersom jag kommer behöva släpa på alla mina saker fram och tillbaka från bussen osv. så jag ser helt enklet inte fram emot att packa :(  +  att jag tar alltid med mig för mycket! jaja. Jag ska iaf ha världens kanske bästaste helg, pusspåer // Ellinor

Mitt livs kärlek

haha, nu ska jag lägga ut en bild på mitt livs största kärlek.. säger inga namn. då är jag för taskig. men eftersom jag lovat rasmus att lägga upp den så gör jag väll det. haha. men det här var i alla fall för typ 5 år sedan. :P

titta, här har vi den söta lilla ballerinan. haha

här har vi en lite närmare bild på den lilla pojken. haha.
det är ju bra att du hade framtidsplaner redan som liten.

Naken man

ahahaha! hörde precis mamma ropa från köket: Daniela! kom och titta här. hon stog och tittade ut genom fönstret och skrattade. sen när jag tittar ut genom fönstret så stog det en naken man och duschade mittemot. och eftersom det fönstret var över gården så var hans fönster bara 4m ifrån. haha. såg ALLT! hahaaha

Thailand - Koh Lanta

läs första thailand inlägget innan du läser det här

22/12 - 08
vi gick upp tidigt för att ta en båt mot koh lanta. första båtresan var till phi phi island och tog 1,5 h.

på phi phi island stannade vi i ca 2 h och badade, åt bananpannkaka, hade en apa på oss m.m.

innan vi tog en andra båt till koh lanta och den båtresan tog 3 h. direkt när vi var framme på koh lanta sprang vi ner till havet och badade. sen spelade vi beach vollyboll mot några killar/gubbar som vi inte kände, och dom var skit säkra på att dom skulle vinna eftersom vi var massa tjejer i vår lag. det var därför det var så roligt att vinna. haha. på kvällen åkte vi in till stan och shoppade och åt.

23/12 - 08
dagen före julafton var såklart inte som vanligt utan vi tillbringade hela dagen på standen och badade, solade och spelade vollyboll. på kvällen åkte vi in till stan igen och åt + köpte julklappar.

när vi äntligen var klara med att köpa julklappar var klockan jättesent och alla turister hade redan åkt hem så vi var helt ensamma med massa höga thailändare. alla erbjöd taxi och vi valde en snubbe som sa att vi allihopa (10 st) fick åka med honom för 100 bath, alltså 25 kr. så vi satte oss på flaket och han körde iväg. vi kände inte igen vägen som han körde och tillslut stannade han vid en liten gränd långt ifrån stranden där vi bodde. vi trodde fan att han skulle ställa upp oss på rad och sjuta ner oss en och en eller nått. men han hade bara missuppfattat oss så vi kom iaf hem tillslut.

24/12 - 08
Julafton!
kändes såklart inte som det för hela dagen låg jag och amanda och solade. på kvällen åt vi julmiddag på hotellet.

sen öppnad vi lite paket och julafton slutade med paketleken. grymt rolig lek! för er som inte vet så går det till så här: alla som vill vara med måste köpa ett paket och slå in. sen lägger man alla paketen på bordet och bestämmer en tid som leken ska hålla på i (20-30 min är bra). sen måste man ha en tärning som går runt bordet. om man får sex eller ett så för man ta ett paket och öppna det. när alla paketen är öppnade så för man sno ett paket av någon annan om man får sex eller ett. de paketen man slutar med när tiden är ute får man. nån kan alltså sluta med 6 paket medans någon annan har 0 paket. haha.

fick en sån fin present av julia så jag var tvungen att ge henne en blöt puss. haha.

25/12 - 08
dykning!
upp tidigt för att dyka vid en pytteliten ö mitt ute i havet som heter koh haa där vattnet är jätteturkost. båtresan tog ca 2h.

vi dök två dyk och båda var mellan 15 och 20 meter. i första dyket såg vi inget speciellt förutom en massa färgglada fiskar och en sköldpadda. men i andra tyket såg vi en HAJ! den var ju ofarlig om man inte blödde eller var ett hot för den men det var skit läskigt ändå för vi var ju bara 4 meter ifrån den + att den var 2,5 meter lång.

så här såg den typ ut, inte jag som tagit bilden såklart.

på kvällen åt vid vid den sjukt långa stranden. tog ca en kvart att gå från vårt hotell till restaurangen vi åt på. åt världens största efterrätt. skit god!

26, 27 och 28/12 - 08

• frukos = glass
  • sola, sola, sola
  • bada
  • fotboll
  • vollyboll
  • sola ännu mer
  • internetcafé
  • tuk tuk till stan för god middag

haha. tur att solstolarna räckte till alla

skit kul att ligga på en luftmadrass i vågorna. det tyckte iaf MMPP(mickes mini pansar pung) haha

fotboll, julia kör på för fullt!

vollyboll

jag "badar"

tuk tuk

mer om thailand kommer. det finns mycket mycket kvar. :P <3

Tillbaka

hej igen! det var länge sen. har inte bloggat på ett tag för jag inte orkat. men nu ska jag försöka börja igen. hela den här veckan har jag och nattis gått med våra mammor och tittat på öppet hus av gymnasium vi är lite intresserade av. hittills har vi tittat på kärrtorp, kungsholmen, norra real och idag södra latin. det verkade jättebra. sen både igår och idag gick vi och åt middag och satt o pratade på ett café. vi har pratat så länge så vi kom hem mellan 22.00 och 23.00 både idag och igår. men iaf så hade nattis mamma parkerat sin bil på södra latins skolgård. haha, så när vi ska gå och hämta bilen för att köra hem, vid tio tiden, så har dom stängt igen och låst värsta grindarna så bilen var inlåst. vi gick runt hela skolan ett bra tag men hittade ingenstans där vi kunde köra ut. :/ precis när vi gav upp så kom en sån här bil som skottar snö och skulle in på skolgården för att skotta där. så han öppnade och kvällen slutade braa! haha, tuur! nu blir det plugg. :(

mer thailand inlägg kommer, lovar.

Thailand - Bangtao (phuket)

nu börjar jag berätta om hela resan. jag tar lite i taget så ni orkar läsa. :P

17/12 och 18/12 - 08
Planet gick 07.00 så vi behövde gå upp 03.30 för att åka till arlanda så jag sket i o gå och lägga mig. första planet gick till london och tog 3 h. sen tog vi ett plan till hong kong som tog 12h. jobbigt som fan men som tur var hade vart ända säte en egen tv där man kunde välja mellan att lyssna på musik, titta på film eller spela tv spel. så det var ju najs. :P eftr vi mellanlandat i hong kong tog vi ett sista flyg till phuket som tog 4h. äntligen efter ett dygn var vi framme vid vårt hotell, Bangtao beach resort & spa. Jag spran såklart direkt ner till poolen där hela familjen andersson redan låg. jag och amanda fick sedan som tur var ett eget hotell rum.

19/12, 20/12, 21/12 och 22/12 - 08

jag och amanda vaknade varje morgon av att våra förälder stog och baknade på dörren. frukosten var sviiin god. blev oftast färska frukter, pannkakor och hemma gjorda munkar för mig.

dagen gick åt solning, bad, vollyboll, fotboll och massage. en dag när vi körde gris så förlorade jag.. så då var jag tvungen att ställa mig på knä i mitten, ha handen mellan benen, göra grisnäsa och nöffa. och det pinsamma var att en thailändsk polis hade stannat och titta så han höll ju på att skita ner sig när jag var tvungen att vara gris. sedan lite senare drog vi in till staden, patong, och shoppade.

Sista kvällen på Phuket så åt vi på en restaurang med världens gulligaste personal:

här kommer lite andra bilder från bangtao:

HEMMA!

Nu är jag hemma igen! usch, jag fryser ju ihjäl här. och imorgon är det skola igen. :( bläää.. eftersom jag var i bangkok de 4 sista dagarna så är jag inte ett dugg brun för i bangkok hann jag inte sola utan det blev shopping hela dagarna för mig. men aja, det går inte att göra så mycket åt det. jag hade iaf det jättebra. kommer skriva om hela resan senare för just nu pallar jag verkligen inte. puss på er!